Francie – Chamonix – dotkl jsem se ledovce

chamonix brevent
(90%)2

Výlet s cílovou stanicí Francie – Chamonix, v kempu pod ledovcem Les Bossons a s jasným výhledem na Aiguille du midi 3842 m.n.m (jezdí tam lanovka), odkud pak vede cesta na Mont Blanc.

Vždy jsme jezdívali jenom k moři, o to víc jsme se proto těšili na něco úplně jiného. Co bylo ještě zajímavější, jeli jsme autem, na vlastní pěst.

Naši první noc jsme strávili v Německu, poblíž Mnichova (Vyjeli jsme z Ostravy). Samozřejmostí byla nejprve návštěva obřího Legolandu a následně až pak jsme v kempu rozbalovali stany a šli spát.

Do Chamonix jsme dojeli další den večer.

Dovolená ve Francii

Chamonix

Již zmiňovaný ledovec Les Bossons, o délce 7,5 kilometrů nás lákal hned, když jsme ho spatřili. Byl tak blízko. Byl to náš první cíl. Cesta pro turisty vedla jen do výše 1,500 m.n.m., přesto jsme získali to, co jsme chtěli – dotek ledovce.

Nedalo nám to a druhý den jsme vyrazili za dalším, nejdelším ledovcem v okolí – Mer de glas. Cesta nebyla jednoduchá. Ti, co mají strach z výšek, jistě nepotěší asi 200 metrů dlouhý žebřík, který vede do „propasti“ (90 stupňů dolů), přímo na ledovec, odkud se naskýtají další, krásná panoramata.

Každý den se dá někam vyrazit. Co ještě minimálně stojí za zmínku je výšlap na horu Le Brevent 2525 m.n.m., což je dodnes můj osobní výškový rekord. Na malou chvíli se nám tam rozjasňuje obloha a naskýtá se tak pohled na vrchol hory Mount Blanc.

Po cestě zpátky domů ještě navštívíme přírodní park Merlet, krásné vodopády na Rýnu a Bodamské jezero. Jestli nevíte, kam s Vašimi zvídavími dětmi, toto je fajn možnost.

Na to, že většinu týdne pršelo a bylo chladno, jsme si každý odnesl nezapomenutelné zážitky.

Dovolená ve Francii

Na zmiňované Aiguille du midi můžete vyrazit buď lanovkou nebo i pěšky:) 🙂

A pak se kochat výhledy z průhledné kabinky:)

Mám k dovči dotaz nebo zkušenost ↓